יום חמישי 15.7.21  | 10:00-15:00

מנהלת וכוריאוגרפית של להקת המחול ביתא, בחנה בועדת מועצת הפיס לאמנויות הבמה זוכת פרס משרד התרבות ליוצרים צעירים 2018 ופרס הקרן החדשה לישראל 2021. למדה חינוך ואומנות יצירה באוניברסיטת חיפה. בשנת 1999 הצטרפה דגה כרקדנית ללהקה המחול האתיופית "אסקסטא" והיתה שותפה ליצירת חלק מעבודות הלהקה. במסגרת הלהקה דגה הופיעה בארץ בין השאר: במרכז סוזן דלל, תיאטרון ענבל, המעבדה בירושלים, תיאטרון חיפה, פסטיבל המחולות בכרמיאל ועוד. ובחו"ל: בגרמניה, אוקראינה, צרפת, קרואטיה, ודרום אפריקה ובארה"ב בניו יורק, פילדלפיה, בוסטון, שיקגו ועוד. בשנת 2005 היתה דגה חברה בהרכב הרקדנים המייסד של  להקת "ביתא" שהוקמה על ידי רות אשל. היא רקדה בלהקה והיתה שותפה ליצירת עבודות הלהקה עד שנת 2009. מלבד הופעות רבות בארץ הופיעה עם להקת "ביתא" בסיורים ופסטיבלים בארה"ב, קולומביה ופולין. בשנת 2010 הייתה דגה אחת ממייסדות להקת המחול "תקשה" בהנהלת חיים שירן. הלהקה, בהשתתפותה של דגה, עבדה והעלתה את יצירתה של הכוריאוגרפית מאיה לוי. בשנת 2012 ייסדה דגה עם גילה ביתואלין את להקת "ווזווזה" ששילבה רקדניות יוצאות אתיופיה ורקדניות ילידות הארץ ושימשה ככוריאוגרפית הראשית ומנהלת הלהקה. ביולי 2013 קיבלה דגה את ניהול להקת "ביתא" אשר במסגרתה היא פועלת כמנהלת וככוריאוגרפית. 2015 דגה הופיעה עם "ביתא" באוניברסיטת אדיס אבבה, עבודתה הוצגה בטלוויזיה האתיופית והיא הוזמנה להעביר סדנת מחול בתיאטרון הלאומי האתיופי. ב-2018 דגה הופיעה בפסטיבל המחול הידוע בארה"ב  .Jacob's pillow ב-2020 הופיעה בקוסטה ריקה והעבירה סדנה ללהקת המחול הלאומית והופיעה באוניברסיטת אוהיו והעבירה שם סדנה במחלקה למחול.

דגה שיתפה פעולה מספר פעמים עם המלחין פרופ' עודד זהבי. בשנת 2019 הופיעה כרקדנית וזמרת עם התזמורת הסימפונית באר-שבע ביצירה "יסמין" שנכתבה על ידיו. פרופ' זהבי אף הלחין מוסיקה ליצירות מחול של להקת "ביתא".

להרשמה למפגש מנטורינג 1X1 עם דגה פדר : https://bit.ly/35TkdQD

תינתן עדיפות לחברי קהילת בית יעל וליוצרים ירושלמים | מספר המקומות מוגבל | כל הקודם זוכה | ניתן להירשם למפגש אחד בלבד | שיבוץ סופי רק לאחר קבלת אישור ממנהלת בית יעל | התוכנית נתונה לשינויים על פי שיקול דעת בלעדי ומקצועי של עיריית ירושלים ובית יעל I העירייה ו /או בית יעל רשאית להאריך ו/או לשנות את המועד לקבלת ההצעות ו/או את מועד קיום הסדרה בהתאם לשיקול דעתה הבלעדי כמו גם לבטל את ההליך והסדרה מכל סיבה שהיא I הסדרה תתקיים בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

לפרטים נוספים: [email protected]

המפגשים יתקיימו בסטודיו 'גוננים', אליעזר הגדול 2, ירושלים