.

סדרת אירועים ירושלמית אינטימית המבקשת להפוך את העיר על סמטאותיה, אתריה, ופינותיה הנסתרות לבמה אלטרנטיבית וייחודית ליוצר, ליצירה ולקהל הצופים.

.

.

גוף גלמי

"מה ששירה יכולה לעשות הוא לפתוח עתיד דמיוני לגוף להתגורר בו" // גסטון בשלאר, הפואטיקה של החלל

מה פשר חווית המפגש בין שירה לגוף נע בחלל ובזמן? האם החיבור בין תנועה למילה מעניק פנים חדשות לזמן ומעמיק את תפיסת החלל? כיצד מגיבה התודעה של הצופה המאזין לנוכחות המשותפת של שתיהן בחלל-זמן? האם נוכל לשער בנפשנו כי במפגש בין השירה והמחול ייתכן ונוצר מימד חדש? המופע 'גוף גלמי' מותח קו בין רבדים של מציאות המצויים בשפה ובודק אופנים בהם הטקסט המדובר והכתוב הופכים לתנועה בחלל ובזמן. היוצרת אפרת נחמה מגישה 'כוריאופואטיקה' וממירה שירה כתובה לחוויה מחולית במרחב. היא מדקלמת את מילות השיר, שרה ורוקדת אותן, ובכך נדמה כי היא פותחת צוהר לעולם של דמיון וריבוי אפשרויות. המילים נעות בחלל והגוף כטקסט נכתב, נרשם, מעלים ונעלם. חוויה של שיר שהוא ריקוד וריקוד שהוא מכתב כתוב. מכתב שמעתיק ומוחק באותו זמן, נע ועומד, נוכח ונעדר, מביט בדברים שאינם ומרפא את מה שישנו.

כוריאוגרפיה וביצוע: אפרת נחמה

צילום: נטשה שחנס

העבודה מתארחת בגלריה ביתא בתוך התערוכה 'אוחזים' של האמנים בעז נוי ויואב פיש, אוצרת: אביטל וכסלר

יום רביעי – 17.3.21 I גלריית ביתא – יפו 155

על היוצרת: אפרת נחמה היא כוראוגרפית ומשוררת ירושלמית. מציגה עבודות מחול ומיצגים כוריאופואטים בארץ ובעולם. ספר שיריה 'בשרירים רפויים' ראה אור באפריל 2019. בקרוב יראה אור ספרה השני 'הילד שמעולם לא היה לי'.