קידום וליווי יוזמות כוראוגרפים ופרויקטים מקוריים באמצעות אנשי מקצוע מובילים בתחומם בהובלת צוות יעל – משלב גיבוש היוזמה ועד ליישומה:

  • סדרת מחול בבית מזי"א-הפקות מקור בתחום המחול והפרפורמנס

    סדרת מחול במזי"א – בשיתוף המחלקה למחול אגף תרבות ואמנויות עיריית ירושלים ויעל – בית ליוצרי מחול ופרפורמנס עצמאיים בירושלים.

    פרויקט המעודד כוראוגרפים ואמני פרפורמנס להגיש הצעות לעבודות חדשות בתחום המחול והפרפורמנס. יצירות מקוריות המכוונות להשתמש בתאטרון בית מזי"א על חלליו השונים כחללי פעולה ומופע תלויי מקום ומרחב, המגיבות או/ו מתכתבות עם חלל נתון או משתנה ומבקשות להרחיב את השיח על הקשר בין תנועה מקום וקהל. הפרויקט נותן עדיפות לעבודות מולטי-דיציפלינריות ולשיתופי פעולה בין יוצרים ירושלמים ושאינם ירושלמים בתחומי האמנות השונים. הפקות המקור יעלו בבכורה במסגרת אירועי סדרת מחול במזי"א בקיץ 2019.

    תכנית הפקות המחול תספק ליוצרים מענק תהליכי, תמיכה הפקתית וכן ליווי אמנותי.

  •  גוף מחול מקום – פרויקט המשמש פלטפורמה לתהליך שנתי המגשר בין הסטודנטים בפקולטה למחול באקדמיה למוסיקה ומחול לבין קהילת הכוראוגרפים הירושלמית, וכן להכשרת דור העתיד לעולם המקצועי על כל רבדיו. הפרויקט נתמך על-ידי הקרן לירושלים והאקדמיה למוסיקה ולמחול.אירועי סיום הפרויקט כללו שמונה אירועי שוטטות תלויי מקום בין יצירות מחול ופרפורמנס החוקרות ומתכתבות עם העיר ירושלים, והכילו מאות מבקרים מהעיר ומחוצה לה; שבע יצירות מקור תלויות מקום שיצרו שבעה כוריאוגרפים ירושלמיים; ו-16 רקדנים שהופיעו במגוון מוקדי אומנות ותרבות ובמרחב הציבורי בירושלים ובת"א. מטרתו של הפרויקט היא להעצים את קהילת הכוראוגרפים הלומדים, מתגוררים ופועלים בירושלים באמצעות עידוד יוזמות, הפריה, הכשרה, חשיפה, היכרות ופרנסה של קהילה זו.

גוף מחול מקום

  • קידום וליווי יוצרות דתיות וחרדיות –ליווי מקצועי ופיתוח יוזמות של כוראוגרפים מהציבור החרדי עבור הציבור החרדי, והנגשת היצירה המקורית המקצועית לקהל החרדי.
  • רצועות פידבק במחול – מתן סטודיו לחזרות ומשוב מקצועי ע"י מנחים אמנותיים מובילים בתחומם ליוצרי מחול ופרפורמנס , של יצירה צעירה או יצירה בהתהוות, במטרה לקדם, לפתח ולממש את הפוטנציאל הטמון ביצירות לקראת הגשתן לגופים, למוסדות ולפסטיבלים או לקראת פרזנטציה/הצגתן בפני קהל כיצירה מוגמרת. הפרויקט נתמך על-ידי הקרן לירושלים.

רצועות פידבק במחול

קידום שיתופי פעולה לפיתוח היוצר והיצירה:

  • START ART בשכונות – מתן פלטפורמה ליוצרי מחול ופרפורמנס להצגת עבודתם בקהילה בעזרת קיום סדרת מופעי מחול ופרפורמנס מקצועיים, תלויי מקום במרחב הציבורי והעסקי של שכונות ירושלים. המופעים משפיעים על העיר והתושב , ומקרבים את המחול המקצועי לבית – לציבור הרחב בשכונות (בכל שנה מצטרפים לחשיפה כוראוגרפים ופרפורמרים חדשים בכ-6–9 שכונות).

START ART בשכונות

  • שיחות פרינג' במחול – מתן סטודיו לחזרות ומשוב מקצועי תהליכי מתמשך ע"י מנחים אמנותיים מובילים בתחומם ליוצרי מחול ופרפורמנס , של יצירה צעירה או יצירה בהתהוות, במטרה לקדם, לפתח ולממש את הפוטנציאל הטמון ביצירות לקראת הגשתן לגופים, למוסדות ולפסטיבלים או לקראת פרזנטציה/הצגתן בפני קהל כיצירה מוגמרת. תהליך זה מסתיים בסדרת מופעים אינטימיים המציגה עבודות צעירות לצד עבודה אורחת. הקהל מוזמן להיות אורח לרגע במרחב שבו מתקיים תהליך היצירה – מרחב השמור בדרך כלל ליוצרים בלבד – ולקיים שיח עם הכוראוגרפים ועם המלווים האמנותיים על תהליך היצירה והמופע.

שיחות פרינג' במחול

  • מפגשי אומן –יצירה ותהליך. במה פתוחה בסטודיו להצגת יצירות בתהליך של חברי יעל בפני חברי יעל, שיתופי פעולה אומנותיים בין היוצרים, סדנאות והרצאות של יוצרים חברי יעל לחברי יעל.

מפגשי אמן